Cari...

Info Menarik

Peramal Masa Depan Baba Vanga Kisah Benar Si Nujum Buta

Kongsi

Peramal masa depan oleh seorang nujum memang satu perkara yang sukar di terima akal. Mana tak nya, perkara itu belum lagi terjadi. Namun, ianya tidak mustahil jika seseorang diberi gambaran oleh Allah.

Siapakah sebenarnya Baba Vanga? Beliau merupakan seorang wanita buta dari Bulgaria yang popular di kalangan penggemar teori konspirasi sebagai bukti bahawa dia mampu meramalkan masa depan. Beliau juga dikenali sebagai ‘Nostradamus dari Balkan’.

Ramalan Baba Vanga telah dikaitkan dengan peristiwa seperti serangan 11 September dan sebagainya. Berikut adalah semua yang anda perlu tahu.

ramal masa depan
Sumber foto : Google

Peramal Masa Depan

Baba Vanga dilahirkan di Vangelia Pandeva Dimitrova dan dibesarkan di Strumica. Beliau meninggal dunia pada tahun 1996, ketika berusia 85 tahun, dan diberi julukan “Nostradamus dari Balkan.” Baba menjalani kehidupan normal sama seperti orang lain sehinggalah beliau mencecah usia 12 tahun – secara tiba-tiba beliau kehilangan penglihatannya semasa ribut besar melanda yang digambarkan sebagai tornado luar biasa.

Baba dikatakan telah tercampak ke udara dan kemudian dilemparkan ke tanah dengan angin ribut yang sangat kuat. Keluarganya dilaporkan menjumpai Baba yang nyaris mati beberapa hari selepas kejadian – matanya cedera dan tertutup rapat, diselaputi dengan lapisan tebal debu dan kotoran. Baba kemudian berkata bahawa dia telah mengalami visi pertamanya sewaktu dia hilang dan percaya dia telah dianugerahkan dengan keupayaan untuk menyembuhkan orang ramai dan mampu meramal masa depan.

Apa yang telah Baba Vanga ramalkan dan menjadi kenyataan? Senarai ramalan Baba Vanga yang disenaraikan di bawah dikatakan mempunyai kadar kejayaan 85 peratus.

  • Bencana kapal selam nuklear Kursk: Pada tahun 1980, Baba berkata Kursk akan “diliputi air dan seluruh dunia akan menangis” dan mendakwa bencana itu akan berlaku pada bulan Ogos 1999. Kapal selam Rusia itu benar-benar tenggelam pada Ogos 2000 dan membunuh semua penumpang.
  • ISIS: Baba juga dikatakan telah meramalkan kebangkitan kumpulan pengganas ISIS.
  • Tsunami: Pada tahun 1950, salah satu ramalan yang paling mengejutkan yang dibuat oleh Baba Vanga adalah bencana tsunami. Dalam ramalannya, dia mengatakan bahawa gelombang besar akan meliputi pantai yang besar dengan penduduk dan kampung di mana segala-galanya bakal ditenggelami air. 
  • Serangan 9/11: Dia bukan sahaja meramalkan kemusnahan tetapi juga memberikan ramalan mengenai aktiviti pengganas di Amerika. Dia berkata “Sangat seram! Amerika akan jatuh selepas diserang oleh burung-burung keluli. Serigala akan melolong di belukar, dan darah yang tidak bersalah akan memancut keluar!”
  • Kematian Pelakon Dan Penyanyi Silvana Armenulic: Ramalan ini mempunyai cerita di sebaliknya. Pada tahun 1976, ketika pelakon Yugoslav Silvana Armenulic berkunjung ke Bulgaria, dia memutuskan untuk bertemu dengan Baba Vanga. Pertemuan itu tidak berjalan dengan baik kerana Baba Vanga tidak mahu untuk bercakap dengan Silvana apatah lagi untuk duduk bersamanya.
  • Selepas diam membisu sepanjang perjumpaan, Baba Vanga berkata, “Saya tidak mahu bercakap dengan anda” dan memintanya untuk datang menemuinya semula selepas tiga bulan. Ketika Silvana mula berjalan keluar, Vanga memanggilnya: “Tunggu! Anda tidak akan dapat datang. Sekiranya anda dapat kembali dalam tiga bulan, datanglah.” Silvana mengambil kenyataan itu sebagai ramalan bahawa dia akan mati dalam tempoh tiga bulan lagi dan dia meninggalkan tempat itu dengan linangan air mata. Kurang dari dua bulan selepas pertemuan mereka pada 10 Oktober 1976, Silvana meninggal dunia dalam kemalangan kereta pada usia 38 tahun bersama kakaknya Mirjana.
Baca juga  Pilih Kucing Berbanding Suami Sehingga Bercerai

Baba juga meramalkan bahawa dunia akan kiamat pada tahun 2341 tetapi pada waktu itu teknologi di bumi sudah mampu melakukan pemindahan penduduk dunia ke planet lain. Pengembaraan masa juga diramalkan akan menjadi kenyataan pada tahun sekitar 2262 ke 2304. Tidak dilupakan, beliau meramalkan di mana seluruh alam semesta akan berakhir pada tahun 5079! Lihat juga artikel BlackFly adalah Kereta Terbang Pada Masa Akan Datang.

Nasihat: Bacalah untuk menambahkan ilmu tetapi jangan pula kita beragama Islam percaya dengan ramalan-ramalan tersebut.

Tag:

Tinggalkan komen

Your email address will not be published. Required fields are marked *