Cari...

Hubungan

Kenapa Allah S.W.T Temukan Anda Dengan Orang Yang Salah

Kongsi

Orang Yang Salah? Sangat perit apabila ditinggalkan oleh orang yang sangat anda cintai, namun mereka merupakan orang yang salah hanya untuk ujian. Setelah seluruh cinta diberi, akhirnya dikecewakan dengan mudah. Kadang kala kita terlupa bahawa rasa cinta itu hanyalah satu pinjaman.

Tahukah anda, untuk menemui jodoh sebenar, anda akan diuji dengan menemukan anda dengan orang yang salah. Supaya Apabila Kita bertemu sahabat yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada KetentuanNya.

Orang Yang Salah
Foto: gandengblog.wordpress.com

Dalam memberi cinta, kadang kala kita lupa, sangat penting untuk membuat penilaian terlebih dahulu. Jangan terlalu gopoh dalam memberi harapan dan mengharapka cinta yang belum pasti. Dengan terputusnya cinta pertama, ianya memberi pengajaran bahawa menjadi penilai terbaik adalah satu perkara yang penting.

Serlalunya, kita sangat alpa dengan duniawi. Kerana rasa bahagia, kita terlupa bahawa rasa cinta anugera dari Allah s.w.t. Apabila kita kecewa, barulah kita ingat pada yang Esa. Kita Sedar Bahawa Kita hanyalah makhluk yang sentiasa mengharapkn pertolongan Allah.

Orang Yang Salah
Foto: Gatra.com

Supaya Kita sedar bahawa Allah Maha Pemurah dan Penyayang kerana mengingatkan Kita bahawa dia Bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupn kita pada masa depan.

Foto: al-muqri.blogspot.com

Apabila kita pernah mengalami kekecewaan, ia akan mengajar kita untuk lebih berhati-hati dan tabah. Supaya Kita menjadi manusi yang hebat jiwanya. Jadi jangan sesekali menyesali apa yang telah terjadi. Bersyukurlah anda dihindari daripada orang yang salah.

Kita akan lebih memahami cinta Allah s.w.t. Sesungguhnya tiada cinta yang lebih agung selain cinta dari yang maha Esa. Jangan berdendam dan jagan juga membeci mereka yang sedang mengajar anda erti kehidupan. Bersyukurlah kerana anda insan terpilih. Sekian petikan dari bm.cari.com.my

Baca juga  5 Tanda Anda Sudah Curang Dengan Pasangan
Tag:

Tinggalkan komen

Your email address will not be published. Required fields are marked *