Cari...

Info Menarik

Coklat Nutella Sebagai Masker Wajah Untuk Wajah Glowing

Kongsi

Wanita ini menjadikan coklat nutella sebagai masker wajah untuk wajah bersinar. Perkara yang tidak pernah dilakukan orang, namun beliau telah berexperimen dengan nutella sebagai masker wajah. Kate Middletonn mengunakan sapuan coklat hazelnut ini untuk buat wajahnya kelihatan ‘glowing’. Sanggupkah anda untuk mencubanya?

Dipetik dari laman Indian Express, jurusolek peribadi isteri kepada Putera William, Debora Mitchell mendedahkan rahsia kecantikan Duchess of Cambridge itu. 

Coklat Nutella Sebagai Masker Wajah

Kate dikatakan menggunakan sapuan Nutella sebagai bahan asas untuk membuat homemade masker yang lebih selamat untuk melembapkan kulit wajah serta menjadikannya kelihatan glowing.

Coklat Nutella Sebagai Masker Wajah
Foto: cari

“Saya mengamalkan pemakaian masker Nutella ini di rumah, malah saya juga menggunakan kaedah sapuan ini kepada pelanggannya seperti Victoria Beckham dan Gwyneth Paltrow,” katanya.

Kate Middleton

Kalau anda berminat mahu membuat skrub wajah sendiri (DIY), Debora berkata anda hanya perlu campurkan satu jar sapuan coklat, gula dan balsam bibir (lip balm). Kemudian, sapukan ke seluruh wajah dan urut perlahan.

Deborah Juga Menggunakan Nutella

Foto: www.gadis.co.id

Deborah meneruskan, menggunakan topeng Nutella untuk memperbaiki kulit keringnya. Kerana Nutella mempunyai kandungan gula yang baik dan asid lemak semulajadi yang berfungsi sebagai pengelupasan.

Dengan topeng Nutella ini, anda boleh mendapatkan kulit lembap dan berseri. Apa yang perlu anda lakukan adalah mudah. Terapkan Nutella di wajah anda seperti yang anda lakukan dengan topeng biasa, kemudian tunggu sehingga ia kering dan bersih dengan hujung jari anda.

Adalah dinasihatkan agar tidak menggunakan air semasa membilas, kerana formula Nutella secara semulajadi menghilangkan sel-sel kulit mati dan mencipta kulit berseri dan lembap sendiri. Cuba gunakan topeng Nutella ini selama 7-8 hari untuk mencapai hasil yang maksimum.

Baca juga  Fenomena Alam Yang Sukar Untuk Diterima Akal, Itulah Kekuasaan
Tag:

Tinggalkan komen

Your email address will not be published. Required fields are marked *