Seorang wanita telah dibakar hidup-hidup akibat perasaan cemburu yang timbul setelah wanita cantik ini mendampingi suaminya dan berborak-borak semasa di sebuah pesta. Dana Vulin, seorang gadis berkebangsaan Australia yang berumur 28 tahun ini adalah korban dari kecemburuan.

Menurut laporan media tempatan, kejadian ini terjadi pada 16 Februari 2012. Dana terkena luka bakar 64% pada seluruh tubuhnya, dan luka bakar ini disebabkan oleh Natalia Dimitrovska. Pada sebuah pesta, Natalia melihat Dana sedang bercakap-cakap dengan suaminya, dan pada ketika itu juga Natalia diracuni dengan perasaan cemburu, tanpa pikir panjang, Natalia menyiram Dana dengan arak dan membakarnya. Dana seperti sedang dibakar hidup-hidup dan pada saat dilarikan ke rumah sakit, wajah Dana sudah tidak berbentuk, malahan ibu kandungnya sendiri tidak mengenali Dana.

Luka yang terbakar ini membuat hidupnya sengsara, sempat berbisik difikirannya bahawa ia lebih memilih untuk mati daripada hidup dengan rupa seperti ini. Setelah 30 bulan menjalani rawatan, dan setelah melepasi pelbagai proses yang berat, berkali-kali melakukan operasi, Dana terlihat lebih baik dari sebelumnya.

Sumber foto: google.com

Dengan keadaan seperti itu rasa tertekan adalah perkara yang sukar dihadapi, tapi dengan kekuatan hati Dana yang sungguh luar biasa, setelah proses yang cukup panjang, Dana mampu untuk melepaskan segala penutup wajah, dan mulai bisa menerima dirinya apa adanya, dan lebih percaya pada diri sendiri. Dia juga memberi sokongan kepada orang-orang yang mengalami hal-hal yang serupa dengan nya, dan supaya saat orang sedang terluka, ia bisa melihat Dana yang sekarang. “Jika saya mampu menghadapinya, anda juga pasti mampu melakukannya”!

Dana merasa, dirinya yang sekarang ini adalah Dana yang baru! Dia sangat berbangga dan bahagia, dengan dirinya yang diberikan kesempatan untuk hidup baru lagi! Dana yang sekarang juga tak kalah cantiknya dengan yang dulu. Wanita ini memang luar biasa! Dia memberi contoh yang baik kepada orang-orang di sekelilingnya.

 

Sumber: exoramaroon.com